تمرین درمانی
کلینیک تخصصی فیزیوتراپی لیما

Lima Physiotherapy
Clinic

مشکلات اسکلتی عضلانی مانند دیسک کمر و گردن، مشکلات شانه، دردهای لگنی، دردهای مفصلی زانو و اختلالات حرکتی که در دست‌ها ایجاد می‌شوند و نیاز به درمان دارد

فیزیوتراپی کمر

بیمارانی که اکثرا در طول روز از کمردرد رنج می‌برند باید همیشه قبل از استفاده از سایر روش‌های تهاجمی مانند جراحی، به مدت چهار هفته از یک روش درمانی محافظه‌کارانه (غیر جراحی) به عنوان درمان فیزیکی استفاده کنند. هدف از فیزیوتراپی کمر کاهش درد،

فیزیوتراپی گردن

فیزیوتراپی گردن اساسا درد و سفتی گردن را کاهش می‌دهد؛ دامنه حرکتی سر و گردن را بهبود می‌بخشد و پویایی گردن و عضلات آن را زیاد می‌کند.

فیزیوتراپی شانه

فیزیوتراپی شانه می‌تواند در مدیریت درد و بهبود قدرت و انعطاف‌پذیری این اندام به شما کمک کند. این درمان‌ها مشکل شانه را درمان کرده و باعث می‌شوند بتوانید در مدت کوتاهی به فعالیت‌های عادی خود بازگردید. بیمارانی که روی شانه عمل جراحی انجام داده‌اند نیز به توصیه متخصص جراحی باید حدود 2 هفته پس از جراحی، از تمرینات کششی استفاده کنند.

مشکلات پا

فرقی نمی‌کند که زانوی شما به دلیل آسیب‌دیدگی و جراحی نیاز به بازتوانی دارد یا برای درمان ارتروز زانو و ورم مفاصل باید فیزیوتراپی شود. در هر صورت اولین کاری که باید انجام دهید این است که به یک فیزیوتراپ با تجربه مراجعه کنید. او می‌تواند به شما کمک کند که قدرت زانوهای خود را مجددا به دست آورده و درد کمتری را احساس کنید.

فیزیوتراپی دست

آرتروز، روماتیسم مفصلی ، تاندینیت، تنوسینوویت، سندرم رینود، نقایص و ناهنجاری‌های مادرزادی، سندرم‌های فشرده‌کننده عصب مانند سندرم تونل کارپال، عفونت‌هایی مانند آبسه دست و عفونت غلاف تاندون، آسیب‌دیدگی انگشت شست و سایر آسیب‌های مربوط به رباط دست‌ها، آسیب‌دیدگی مفاصل دست و مچ دست، سفت یا کشیدگی عضلات دست و مچ و شکستگی و دررفتگی مچ دست از جمله آسیب‌هایی هستند که برای درمان آنها باید توسط فیزیوتراپ معاینه و از برنامه درمانی تخصصی او بهره‌مند شوید.

درمان خار پاشنه

خار پاشنه یا heel spur یک برجستگی از جنس استخوان است که در زیر پاشنه پا تشکیل می شود. عموما محل شکل گیری خار پاشنه در ناحیه ای موسوم به پلانتار فاشیا است که در این ناحیه تاندون آشیل به پاشنه پا متصل می شود. اگرچه این برجستگی با عکس اشعه ایکس به راحتی قابل تشخیص و مشاهده است، در بسیاری موارد بدون عکس برداری نیز قابل لمس و مشاهده می باشد. خار پاشنه را به نام سندرم خار پاشنه نیز می شناسند.

درمان سکته مغزی با فیزیوتراپی

سکته مغزی به وضعیتی گفته می شود که خون رسانی به بخشی از مغز قطع شده یا کاهش می یابد. این وضعیت سبب جلوگیری از دریافت اکسیژن و مواد مغذی در بافت مغز شده و سلول های مغزی شروع به مردن می کنند. سکته مغزی، بسته به اینکه کدام قسمت مغز را تحت تأثیر قرار می دهد، ممکن است عوارضی ایجاد کند

درمان آسیب های زانو

زانو یکی از مفاصل استراتژیک بدن است. به علت محل قرار گیری زانو در بدن و آناتومی مفصلی آن و همچینین عضلات مهمی که به زانو وصل هستند، این مفصل علاوه بر عملکرد بالا دارای ریسک آسیب زیاد هم می باشند. در ورزشکاران به ویژه ورزشکارانی که با اندام تحتانی خود زیاد کار می کنند و کارهایی مثل فرود، پرش یا استارت زدن های ناگهانی دارند، آسیب به زانو بیشتر اتفاق می افتد. در صورت ایجاد مشکل برای زانو، ابتدا یا یک ارزیابی کامل منشا آسیب مشخص می شود، سپس با اقدامات مناسب مشکل باید مدیریت شود

درد فک و مفصل گیجگاهی

فک دارای مفاصل و عضلاتی است که وظیفه حرکت دادن آن برای جویدن و صحبت کردن و… را بر عهده دارند. اگر اختلالی در عملکرد مفاصل وجود داشته باشد، صدا دادن فک و درد آن باعث ایجاد مشکل برای بیمار خواهد شد. گاهی اوقات علت صدا دادن یا درد مفاصل فک، عملکرد نادرست آن‌هاست. اما در برخی موارد مشکلات موجود در سایر قسمت‌های حفره دهان و فک روی مفاصل نیز تأثیر می‌گذارد.